Workcube Satınalma Siparişi Oluşturma

Workcube Satınalma Siparişi

Workcube Satınalma Siparişi Oluşturma

Daha önce Workcube programının tanıtımını ve Satın alma talebinin nasıl oluşturulacağı hakkında bilgiler vermiştim. Şimdi oluşturulan satın alma talebinin nasıl satın alma siparişine çevrileceği hakkında bilgi vermek istiyorum.
Senaryomuzda satın alma talebini ofis çalışanlarından birisinin oluşturduğunu varsayalım ve bunu satın alma siparişine dönüştürecek yetkili satın alma bölümünüzde çalışan personel olduğunu düşünelim.
Genel olarak bilgi vermek gerekirse bir satın alma talebini bir sonraki adım olan satın alma siparişine dönüştürmek için her ekranın sağ üst köşesinde bulunan ve aşağıda belirttiğim kamyon simgesine tıklatılarak otomatik satın alma siparişine dönüştürülebilir.
Sonraki adım ise aşağıda belirtilmiştir.

Cari Hesap: Ürünler hangi firmadan satın alınacaksa o firma seçilir. Ancak bu sırada şöyle bir soru aklınıza takılabilir. Bir proje için bir satın alma talebi oluşturuyorsunuz ve her bir ürünü belki de farklı bir tedarikçiden temin ediyorsunuz. Bu durumda farklı bir işlem uygulanması gerekiyor. İşlem sonunda onun da bilgisini paylaşıyor olacağım.
Teslim Yeri: Ürünler gelince hangi depoya alınacaksa o depo seçilir. Talep sırasında Merkez Depo seçtiğimiz için depo bilgisi otomatik olarak karşımıza geldi.
Tüm Ürünleri Siparişe Dönüştür: Bu kutucuk seçili hale gelirse tüm ürünler siparişe dönüştürülür.
Eğer bir satın alma talebinde farklı tedarikçilerden ürün alınması gerekiyorsa aşağıdaki ekran üzerinden satın alma siparişi oluşturulabilir.

Sipariş detay sayfası ise aşağıdaki gibidir. ERP - Satınalma ekranından Satınalma Sipariş ekranına ulaşabilirsiniz.




Bu ekran üzerinden sipariş ile ilgili tedarikçiden alınan fiyatlar girilerek sipariş oluşturulup yazdırılabilir. Ya da Printer simgesine bastıktan sonra Eposta simgesine tıklatılarak sipariş sayfası tedarikçiye mail olarak gönderilebilir. Mail gönderirken kendinizi de cc bölümüne eklemeyi unutmayın lütfen :)
Dikkat edilmesi gereken nokta satın alma siparişi oluşturulduğunda süreç kısmından "Sevk Kabul Emri Verildi" aşamasına getirilmesi gerektiğidir. Böylece ürün tedarikçiden teslim edildiğinde depo sorumlusunun önüne stoğa alması gereken emirler olarak gelmiş olması sağlanacaktır.
Bir sonraki işlemimiz ise siparişi verilen ürünlerin depo yetkilisi tarafından stoklara alınma işlemidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hikvision Şifre Unutma

Workcube: Sipariş Sonrası Stok İşlemleri